2017. március 6., hétfő

Elátkozott hétvége!


Kezdődött pénteken a bojlerrel késő délután. Hatalmas sistergést hallottam és rögtön mentem ki a folyosóra megnézni mi lehet az! Amint kiléptem hatalmas gőzben találtam magam. Alig láttam!
Mindjárt kiabáltam ki a fiúknak baj vagyon de nagy! Futás befelé és kiderült a bojlerben fel forrt a víz! Elromlott a hőkioldó de még a biztonsági szelep is! Ugye miért is nem egyszerre!
A víz ömlött kifelé belőle. Bent minden meleg vizet megnyitottam és lett is olyan gőz a lakásban hogy majd meg fulladtam! Ablakokat azonnal kitártam,erre jöttek zsinórba szólni hogy tán ég a ház vagy mit segíthetnek?! Mit? Semmit! Álltam neki a vizet meregetni de mivel nem fogyott,a folyosó küszöbén keresztül lapátoltam ki a teraszra. Mire végeztem és rendet csaptam úgy ahogy káromkodtam egy hatalmasat az égieket emlegetve mert a derekam,karom igen megviselődött. Kiment a gőz és csönd lett. Alkatrész sehol mert addigra bezárt a bolt. No majd szombaton lesz véve minden. Fürdéshez meg hozunk a kútból vizet és melegítünk. Mire ezt végig társalogtunk,újra beindult a sistergés!


Megint zubogott a víz a bojlerben de nem tudom hogyan hiszen áramtalanítva lett. Ez semmi de egy csattanás és már dőlt is a víz kifelé a helyiségből mint egy folyó! Hirtelen nem tudtuk mi az mert ez már nem forró víz volt hanem hideg! Csak álltam és hirtelen megszólalni se tudtam. Mire észbe kaptunk ha hideg a víz akkor az nem a bojlerből jön. Futás a vízóra aknához elzárni a csapot! Addigra vagy 151 liter víz elfolyt. Egy része kifolyt a teraszra. No azt már nem kell lapátolni! Nézem a cipők,papucsok úszkálnak a folyosón mint kacsák a vízen. Esküszöm bőghetnékem lett hiszen előtte végeztem a pucerálással! Kezdhettem elölről. Hát...Kutya egy világ volt! Kiderült a bojlerból ahogy fogyott ki a víz,a hideg víz utánpótlás beindult de oly hirtelen hogy
pont az össze illesztés mellett nyílt szét a cső mint a rózsa a nyomástól. Aztán víztelenítés mindenhol,majd takarítás. Mire este végeztem se élő,se holt nem voltam. Másnap nyomás a műszakiba cuccost venni. Kiderült semmijük nem volt. Se fűtőbetét! Se hőkioldó! Se biztonsági szelep! Se semmi! A fiam rögtön hívta a haverját aki villanyszerelő és annak volt mindene. Csak éppen dolgozott valahol mivel vállalkozó. Megígérte délután hozza a cuccot. Előbb nem tudja mert a munkáját be kell fejeznie. Mit számított az már! A lényeg hogy kihúz a csávából bennünket! Délután hozta is a cuccost és meg lett minden csinálva. Csak éppen este megint melegíteni kellett a vizet fürdéshez. Nem keveset mert közben kiutaztak a városból a kislány unokám és barátnője. Szóval hordtuk a kútról a vizet rendesen! Mit ád Isten! A kútnál bedöglött a hidrofor motorja is! Ez már a csúcs volt! Kézzel húzkodtuk fel a vizet közben gondolkodtam melyik égtáj felé vegyem az irányt mert rohadt mehetnékem lett! Mindenből elegem lett! Menni alig tudtam! Cipóra dagadtak a csuklóim,lábaim. A hátam meg derekam mintha úthenger ment volna végig rajtuk. Nem sűrűn keseredek el de most lepadlóztam olyannyira hogy felszóltam az égre tekintve Istenkének hogy most haljak meg izibe mert különben az őrültek házába kötök ki. Nem, haltam meg! Nem engedte!
Pedig pofáztam neki jó hangosan!
És lőn megérkezett a vasárnap! Reggel elvánszorogtam a spárba mint egy beteg kecske. Mert a lányoknak reggelit kellett készíteni. Meg más is kellett. Utána nekiálltam a főzésnek. Közben a bojlernél egy csomó vízkövet felpucoltam. Persze főzés közben újra nekiláttam felmosni mindent most már úgy rendesen. Mit ne mondjak a wcre úgy estem rá mert olyan izomlázam volt hogy ne tovább! Mindenhol fájtam. Délután már három körül szinte moccanni se tudtam. Onnantól csak ültem mint kotló a tojásokon. Korán el is aludtam este. Ma nem kellett főznöm ezért újra neki láttam még egy takarításnak de úgy alaposan.
Ezzel vége lett a rémálomnak! Senkinek nem kívánom az ilyet! Azt nem értem hogy miért minden egyszerre romlott el egy órán belül? Ez rejtély számomra és az is marad.

A képek illusztrációk!

By Vadász Ili



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése