2017. február 17., péntek

Viccek


Az osztrák vámos benéz Kohn kocsijába, és a hátsó ülésen lát egy mellszobrot.

- Mi ez?

- Nem mi ez, hanem ki ez? - oktatja ki Kohn. - Ez Lenin. Svájcból hoztam el, hogy ne zavarja jelenlétével a virágzó kapitalizmus polgárainak békéjét...

Az innenső oldalon a magyar vámos ugyancsak észreveszi a szobrot, és szintén megkérdezi:

- Mi ez?

- Nem mi ez, hanem ki ez? - mondja újfent kioktatóan Kohn. - Ez Lenin.

Svájcból hoztam magammal. Nem hagyhattam ott a rothadó kapitalizmus martalékául!

Amikor hazaér pesti lakására, leteszi a mellszobrot az ebédlőasztalra.

Kohnné meglátja, és össze-csapja a kezét:

- Te jó ég! Ki ez?

- Nem ki ez Zálikám, hanem: mi ez? - világosítja fel Kohn. - Tizenöt kiló arany!



 Egy vicces kedvű katolikus pap és egy rabbi egymással szemben ültek a városi elöljáróság által rendezett vacsorán:

Pap:

- Mikor kínálhatom meg ebből a fenséges sonkából?

Rabbi:

- Majd az ön esküvőjén.



 Ima a pusztában:

- Hatalmas Isten, mi neked ezer év?

- Ezer év nekem egy perc!

- És mi neked egymillió forint?

- Egymillió forint nekem egy fillér.

- Akkor adj nekem egy fillért!

- Jó! Várjál fiam, egy percig.



 Kohn anyósa keservesen rimánkodik a halálos ágyán:

- Samu, nehogy Rákoskeresztúron temessetek el! Én abban a földben nem tudnék nyugodni...

Szállítassatok haza engem a szülőfalumba!

Kohn a szakállát simogatva mondja:

- Nézze mama, mindenestre próbáljuk meg az Újköztemetőt... És ha látom, hogy maga tényleg nem tud nyugodni, én úgy éljek, hazavitetem a falujába!



 Kohn elmegy a bölcs rabbihoz, és azt mondja neki:

- Rabbi, én nagyon félek a haláltól, ezért szeretnék hosszú életű lenni. Mit tegyek?

A rabbi megsimogatja a szakállát, és megkérdezi:

- Mondd fiam, te nős vagy?

- Igen rabbi - feleli Kohn.

- Nos, akkor azt tanácsolom, hogy sose csald meg az asszonyt!

- És akkor hosszú életű leszek?

- Nem tudom - feleli a rabbi -, de hogy nagyon hosszúnak fogod érezni, az biztos.



 Ádám a Paradicsomban megkérdezi az Úrtól:

- Atyám, mondd el nékem, hogy mi az a szex?

- Keresd meg Évát a fa tövében, és mindjárt megtudod - feleli az Úr.

Nem sokkal később Ádám fancsali képpel jön vissza az Úrhoz:

- Teremtőm! Legalább azt magyarázd el, hogy mi az a migrén?



 Egyik vasárnap a Gondviselőről szóló evangéliumi részt olvassa fel a falusi plébános a templomban:

- "Nézzétek az ég madarait! Nem vetnek, nem aratnak, csűrbe sem gyűjtenek. Menyei atyátok táplálja őket!"

Erre az egyik gazda félhangosan megjegyzi:

- Könnyű neki. Az enyémből!



Meghal a körzeti orvos, s lelke a mennyekbe száll. Az égi kapu előtt hosszú sorok várnak bebocsátásra, s a néhai orvos beáll a sor végére. Nyílik a kapu, Szent Péter végigtekint a tömegen, majd azt mondja az angyaloknak:

- Az orvost engedjétek előre! Ő a mi legjobb szállítónk.



 Nagy a forgalom a mennyországban. Több száz méteres sor áll a kapu előtt.

Mindenki sietne befelé. Szent Péter kérdezi a soron következőt:

- Hogy éltél a Földön?

- Felnőttem, megnősültem, és boldog házasságban haltam meg.

- Jól van, téged beengedlek.

Erre a sor végén megszólal egy türelmetlen lélek:

- Akkor engem még inkább be kell, hogy engedj, mert én kétszer házasodtam meg!

- Áááá! Szerencsétleneket beengedünk, de hülyéket nem!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése