2016. december 24., szombat

Karácsonyra készülődés


Megvolt...Napokon keresztül csak mentem és jártam az üzleteket ajándékok után kutatva.
Egyszóval át avanzsáltam nagykövetté. Közben megejtettem a bevásárlásokat is.
Nem mondom igyekeztem kifosztani a Spaart de nem jártam sikerrel.
Oszt meg kezdődött a sütés. Sikerült első nap hat gáztepsi hájas kiflit létre hoznom. Azért ennyit mert három felé osztódott. Mit ne mondjak adakozó természet vagyok a saját rovásomra. Késő délután végeztem és úgy éreztem nekem is végem lett. Estére kelvén tán még hangokat is hallottam a fejemben.
Meg jött a másnap... Megint hajnali négykor kelés és újra kezdtem az előkészítést. Tegnapra mert ez akkor esett meg,mákos és diós kalács lett betervezve. Ez ősi hagyomány nálunk karácsonykor.
Még dédszülőktől kezdve történik ez generációkon keresztül. Azt hiszem én leszek az utolsó aki ezt a hagyományt még folytatja mivel lányom elhunyt,nincs kire testálnom eme tudományt. Így aztán kihalóban lévő állatfajnak tekintem magam e téren.
Megittam a kávémat és kicsit sajnáltam magam mert enyhén szólva is izomlázam lett az előző napról.
No de ki nem szarja le?!
És neki estem újra a dagasztásnak! Először azt hittem örökre beleragadok a tésztába mert eléggé nyomoronc voltam. Aztán jól felfújtam magam és felhívtam a figyelmemet hogy itt tessék serénykedni mert sosem végzek! És nyomtam az ipart közben azon kattogott az agyam hogy simán  nyithatnék egy nagymama sütödét és még meg is szedném magam talán. A dagasztásban elsőrendű vagyok és olyankor mindig eszembe jut szegény édesanyám aki jó pár nyakleves árán de megtanította nekem a rejtelmeit és még néhány saller után a rétes készítés titkát is.Azokért a nyaklevesekért hálás vagyok neki.


A lényeg hogy meg kelt a tésztám és lett belőle 8 rúd kalács. Azt mondanom sem kell,ez is elindult három felé osztva. Arany szomszédasszonykámnak és a kis öcséméknek.
Mire végeztem mindennel délután,no akkor éreztem azt hogy a fulladásokon kívül,rosszabbra is felkészülhetek. Mégpedig a mai halálomra. Ez sem hatott meg! Meg van főzve! Meg van sütve!
Ki már nem hal a családom!
Este lett baj...Még fél egykor éjjel kimentem időjárás figyelőnek. Oly fáradt voltam hogy nem tudtam elaludni tőle. Én!!!! Aki este kilenckor bevágja a szundit mindig.
Gondoltam csúnya véget érek mert lehet majd délig alszom majd. Nem így történt. Fél ötkor hajnalban becsületesen felkeltem mint máskor.
Most kezdem érezni mintha kómás akarnék lenni.
A lényeg sikerült mindent elvégeznem. Most itt kurvára sajnálom magam mert oly izomlázam van
hogy ihaj!
Ha már odáig fajultam hogy a wcre úgy kell ráesnem,akkor már kis baj vagyon!
Szóval ma végeztem mindennel. Nem esett nehezemre mert alig találtam munkát magamnak. :)
Szóval mára szabadnapot vettem ki és még csak lelki furdalásom sincs!!! :)))


By Vadász Ili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése