2016. május 4., szerda

Világháborús motorbiciklik

Szerintem egész jól néz ki! Ma már múzeumi tárgy.
Volt egy  kiállítás "Háborús motorok" címmel amit tartottak Moszkvában a közelmúltban. Néhány kép az eseményről ami összpontosít a motorkerékpárokra. Ők voltak a kisebbségben a harcokban és ez teszi őket még érdekesebbé.
 M-72-es. Szovjet nehéz motorkerékpár volt.1939 óta gyártották a németek BMW R-71.et amire hasonlít. 1941 óta gyártották az oroszok egészen az 1950-es évekig. Öt német BMW R-71-et  titokban vásároltak Svédországban hogy hasonló motorkerékpárokat tudjanak gyártani.Egyszóval lekoppintották.
A motorkerékpárok gyártották Harkovban és Irbitben de Leningrádban is egy  ideig.
 Moszkva azt akarta előállítani 1951-ig a hadsereg azámára.
Egy kis  módosítással lehetett kapni szabadon 1955 körül egy jobb vázzal és  motorral.
 A motorkerékpáron voltak különleges táskák a lőszereknek és alkatrészeknek. Tartalmazott egy pisztolyt is. Néhányon volt egy 82 mm-es aknavető oldalkocsiban.
 Légszűrője az M-72-nek.
 A kilométeróra.
Ez a motor az Amerikai Harley Davidson WLA 42. A Szovjetunióba szállított belőlük a Lend-Lease Act.
Ehhez nem tartozott oldalkocsi.
Ő pedig az Angol Velocette MAC.Először 1939-ben állították elő és 1960-ig gyártották.
Ez a  BMW R75 Sahara. A Wehrmacht 1941-ben gyártotta.
Ezen  végre lehetett hajtani egyéb funkciókat is háború esetén.
 Zündapp cég gyártotta 1917-ben.
Off-road Zündapp KS 750-et a hadseregnek ajánlották oldalkocsis kivitelben.

 Japán Rikuo Típus 97, lisence másolata a Harley-Davidson VL-nek.
 Ez volt az úgynevezett Rikuo király az utakon.

 Ez a monstrum pedig NSU Kettenkrad HK 101-es. Havas,jeges terepre tervezték a németek ezt motorkerékpárt a háború ideje alatt. Egy förmedvény volt annak ellenére hogy kiválóan ment a nehéz terepeken is.

 Szerkesztette: Vadász Ili
Forrás: Livejournal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése