2016. május 21., szombat

Nem mindennapi balesetek

Ez a kamion át akarta magát préselni a hídon. Keskeny volt neki és beszorult.
Csak parkolni akart de a másik kocsin landolt.
 Nem vette észre a friss betonozást. Beleragadt.
Ő alatta leszakadt a jég. Annyi neki.
Túl gyorsan hajtott. Be egy ház udvarára,be a medencébe és most fürdik.
Csőtörés miatt alá ázott az út és beszakadt az autó alatt.
Rossz helyen állt meg. A lávafolyás megtette a magáét.
Talán a pincébe akart menni?
Elsőként egy francia mérnöknek, Nicolas-Joseph Cugnot-nak sikerült gőzhajtású járművet készítenie. Mivel ő tüzérségi katonatisztként szolgált, azt kellett megoldania, hogy a nehéz ágyúkat gyorsabban lehessen szállítani. Ehhez alapként keményfából háromkerekű szerkezetet épített. Az első kerék elé óriási gőzüstöt helyezett, a gőz nyomása pedig hajtotta a járművet.Azonban az üstöt hevítő tüzet folyamatosan táplálni kellett, ezért működés közben egy fűtőembernek kellett ott állnia. Amikor Cugnot 1771-ben szerette volna bemutatni új találmányát, az orrnehéz és emiatt rendkívül nehezen irányítható gőzautó elszabadult, és ledöntött egy falat. Ez volt a történelem első közúti balesete, amelyet gépi hajtású jármű okozott, azóta pedig nem nagyon van megállás, az emberiség összetöri, amit össze lehet.


Szerkesztette: Vadász Ili







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése