2016. május 12., csütörtök

Lehet hogy nem tudok babot főzni?

Egész életem során semmit sem csináltam jól,ez derült ki rólam. Csak azt nem tudom hogy éltem túl és a családom is mind felnőtt egészségben.
Onnantól számolom miután férjhez mentem és a magam ura lévén,úgy tettem a dolgaimat ahogy tanultam jó anyámtól és nagymamámtól.
Akkor lássuk. Elsőre kezdem a babbal.

A bab

Eddig nem jól főztem a babot! Ki hitte volna? Mert nem mindegy ám hogy áztatod be? És aki be sem áztatja akkor mi van?

Így kellett volna csinálnom mert görénykém tudja a tutit. Vajon látott ő már babot egyáltalán?

"A következő módszerrel csökkenthető a hüvelyesek fitinsav tartalma fogyasztás előtt.
Keverjük össze forró vizet, és szűrt vizet, és önts annyit a babra, hogy teljesen ellepje. A műveletet a főzés előtti nap végezd el, és éjszakára helyezd  a tálat langyos helyre.
Egy termoszban tárolj meleg vizet, és amint a bab felszívja az előbb ráöntött mennyiséget, pótold a termoszból."


Persze.... Anyád! Legközelebb elfogok szaladni szűrt vizet venni a babhoz! Ja! Meg akinek két anyja van!
Aztán....Meleg vizet csakis szigorúan termoszból lehet a babra önteni! Szűrtet!!!!! Nem ám kinyitod a meleg vizes csapot és onnan használod! Abban az esetben szarul főzöd meg a bablevesedet!
Szóval eddig sanyarú sorsra juttattam a famíliát mert volt mikor be sem áztattam a babot de ha mégis,nem szűrt vizet használtam hozzá. Szánom-bánom bűnömet hogy még arra sem vettem a fáradtságot hogy a termoszban szűrt,meleg vizet tartsak a babra. Egyszóval bab főzés terén gyarló vagyok és csoda hogy még élünk.

Erre föl!

Olvasom egy másik helyen hogy a babot nem szabad beáztatni mert sok tápértéket veszít az áztatás során és nem sokkal fő meg előbb mint áztatással. Ja! És ásványi anyagokat von ki belőle a víz az áztatás során amit ugye mi leöntünk róla. Én leszoktam legalábbis. Ezután nem teszem.

Igen! Aki ezt írta biztosan főzött babot. Bevallom ha tudom előre mi a frászt főzök,olyankor beáztatom a babot éjszakára. Ha nem tudom csak másnap reggel jut eszembe,olyankor nincs áztatás.
A lényeg hogy ha áztatom,ha nem,annak mindenképpen bab íze vagyon és ez a lényeg!


Mexikói csilis bab amit imád mindenki a famíliában.
 A kép illusztráció.


By Vadász Ili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése