2016. május 28., szombat

Borsózok a borsótól

Nem érzem szinte az ujjaim hegyét. Reggel időben megfőztem még pediglen két napra valót. Holnap újfent nem érek rá. Miután végeztem a szakácsnői teendőimmel,kihúztam a kertbe és szedtem egy nagy vödör borsót. Mire végeztem,olyan voltam mint egy sós kifli. Meggörbültem. Ebédeztek a fiúk és egy kis pihi volt utána. A csülkeim igen jól érezték magukat vízszintesen. Majd gondoltam egyet és feltollászkodtam mert eszembe jutott a borsó hogy nincs kifejtve. Uccu neki egy nagy adag kávé és kimentem a fa alá fejteni.
Leraktam egy takarót és leültem fejteni. Még a fa alatt is melegem volt. Hála ének egy idő után látom a férjem cihelődik,mondom magamnak(mert én szoktam magammal is beszélgetni néha magamban) hogy ni csak! Tán nem segíteni jön? Pedig de! Hozza a tálat,széket és segített pont akkor amikor arra gondoltam hogy szét ülöm a seggemet mire végzek. Így egy kissé hamarabb végeztem. Mosás,blansírozás és mostannék szárad kiterítve.
Ugyebár ma valahogy el voltam,vagyok tájolódva mert azt hittem vasárnap van. Hétfőre meg esőt hallottam. Nyomasek bobo! Ki a kertbe szedni a borsót! Mondok holnap majd kifejtem,úgy is esik az eső. Na most olyan meleg volt a kertben hogy záporozott a seggemről a víz! Az izzadtság folyt a szemembe. Röstelltem bemenni,nekiestem kaporral törölgetni az arcomat. Úgy illatoztam tőle mint a tökfőzelék.
A lényeg a vége felé már oda lettek az ujjaim,derekam,lábaim... Mi a fenéért nő ilyen alacsonyra a borsó?!
Mire végeztem rajtam semmi nem maradt szárazon. A fekete rövid gatyó meg beszívta a napot és úgy éreztem tuti füstöl a hátsó fertályom!
Borsó bé a kamrába és hamarost tájékoztatott az uram és parancsolóm hogy holnap vasárnap lesz nem pedig hétfő. Egyszóval holnap még nuku eső. Elkapott a röhögés mert szomszéd asszonykám is kijött a kertbe borsózni és mondtam neki szedjük mert holnap eső lesz! Ő meg rávágta: A rosseb megeszi mert berohad a borsója. Szegény lélek! Ha tudná hogy jól félre tájékoztattam mert holnap még nem fog esni!
Vagy ki tudja....

By Vadász Ili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése